miércoles, 18 de junio de 2014

Scrapbooking



- Srapbooking
- Scra… QUÈ?
- Scrapbooking
- I això què és? I per què serveix?

“L'scrapbooking és un mètode per conservar històries personals i familiars en forma de fotografies, impresos, i records en àlbums decorats. L'scrapbook és el terme anglès per definir un llibre de retalls, és a dir, la tècnica de personalitzar àlbums de fotografies.
El scrapbook o scrapbooking consisteix en multitud de processos creatius com retallar, enganxar o el collage per crear una composició de memòries i records mitjançant les teves fotografies. Aquest divertit passatemps de decorar s’aplica també a cartes, a poemes, a invitacions o a tot allò que et proposi la teva imaginació. Partint de simples fotografies, es revaloren els records amb ornaments de tot tipus (adhesius, botons, cintes, papers especials, flors seques, rebladures, cintes...) i diversos estils, des del més sofisticat fins al més senzill, depenent del gust personal.”
 Sí, sóc sincera i afirmo que he tirat de vikipedia perquè crec que queda molt clar i no hi falta detall. 

Fa pràcticament un any que vaig conèixer l’scrapbooking i em va enamorar de seguida. Tot i que hi ha gent que entén l’scrap amb la frase de “com més detalls millor”, a mi m’agraden més els treballs senzills, gens carregats,... I la veritat és que això és el que acostumo a fer jo.
Penso que per començar a fer scrapbooking només es necessiten quatre cosetes de material i tenir una bona idea. Pel que fa al material comentar que n’hi ha moltíssim i que es pot comprar tant a una botiga física com també per internet. I per les idees... Pinterest està ple de treballs fets que poden ajudar a tenir alguna idea, i ho dic per experiència perquè així és com estic començant jo.
Dins d’aquest món hi ha gent que en sap moltíssim i que s’hi dedica, cosa que no és el meu cas. A mi m’agrada molt fer treballs d’scrap, escollir els colors, la forma que tindrà, les fotografies,... Però tot just estic començant i vaig a poc a poc aprenent cosetes i ho faig tant amb imatges d’internet com també amb vídeo tutorials.


No tinc pensat fer un blog parlant exclusivament de treballs d’scrap ni fer cap vídeo, perquè penso que ja hi ha blogs portats per gent que en saben moltíssim (Tot i això, no nego que algun dia pengi alguna fotografia d’un treball meu...). Així que aprofito per adjuntar uns quants enllaços de gent que en sap:

Apa, crec que amb aquest resum s’han pogut respondre les dues preguntes del principi del post i ha quedat una mica més clar què és això de l’scrapbook.

Una abraçada i molt de washi tape :)

Marina Fdg



No hay comentarios:

Publicar un comentario